דלג לתוכן
על התנועה
אודות
צוות
הצטרפות
שאלות נפוצות
פעילות
מחקר
חינוך
מדיניות וממשל
תקשורת
הזמנת הרצאות
אירועים
מרכז ידע
מאגר המידע חרבות ברזל
יומני ברזל
זירות הידע
הזירה הפלסטינית
יהודה ושומרון
משילות וביטחון פנים
איראן
המזרח התיכון
הזירה הגלובלית
צבא וחברה
פינת הציונות
סיורי מורשת
היום לפני
המונחון הציוני
מאגר הטיעונים
הביטחוניסטים TV
שאלונים
פודקאסט הביטחוניסטים
תרומה
צרו קשר
En
חנות
הצטרפו לתנועה
תפריט
על התנועה
אודות
צוות
הצטרפות
שאלות נפוצות
פעילות
מחקר
חינוך
מדיניות וממשל
תקשורת
הזמנת הרצאות
אירועים
מרכז ידע
מאגר המידע חרבות ברזל
יומני ברזל
זירות הידע
הזירה הפלסטינית
יהודה ושומרון
משילות וביטחון פנים
איראן
המזרח התיכון
הזירה הגלובלית
צבא וחברה
פינת הציונות
סיורי מורשת
היום לפני
המונחון הציוני
מאגר הטיעונים
הביטחוניסטים TV
שאלונים
פודקאסט הביטחוניסטים
תרומה
צרו קשר
En
חנות
הצטרפו לתנועה
מדד הביטחוניסטים: סקר 8 – חינוך וערכים
שלב
1
מתוך
8
0%
״מדד הביטחוניסטים" מבוסס על סקר מתמשך הנערך בחברה הישראלית ונוגע בנושאי ביטחון, מדיניות וחברה. הפעם יעסוק הסקר בחינוך וערכים ובקשר שלהם לאסטרטגיית הביטחון הלאומי. תוצאות הסקר מוגשות לכלי התקשורת ולקובעי מדיניות.
*באפשרותכם להפסיק את המענה בכל עת. ייתכן שתוצאות הסקר יפורסמו בכלי המדיה השונים או בספרות המדעית, זאת ללא אפשרות לקשר אותם לפרטיכם האישיים. אפשר לפנות אלינו בכל שאלה דרך האתר. השתתפות בסקר משמעה שקראתם והבנתם את האמור מעלה.
מהו השיוך הלאומי שלכם?
(חובה)
יהודי
ערבי
דרוזי
אחר
מהו השיוך הפוליטי שלכם?
(חובה)
שמאל
מרכז-שמאל
מרכז
מרכז-ימין
ימין
מהו השיוך הדתי שלכם?
(חובה)
יהודי
מוסלמי
נוצרי
דרוזי
אחר
ללא שיוך דתי
מהו המגדר המצוין בתעודת הזהות שלכם?
(חובה)
גבר
אישה
מהו הגיל שלכם?
(חובה)
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
כיצד הייתם מגדירים את רמת הדתיות שלכם?
(חובה)
אתאיסט
חילוני
מסורתי – לא כל כך דתי
מסורתי – דתי
דתי
דתי אדוק
מהי ההגדרה הנכונה ביותר לגבי יישוב המגורים שלכם?
(חובה)
יישוב ערבי
יישוב מעורב
אחר
אזור מגורים:
(חובה)
צפון
גליל
גולן
דרום
השפלה
בקעת הירדן
גוש דן
ירושלים והסביבה
הגדה המערבית
אחר
האם את/ה עובד/ת כיום או שעבדת בעבר במערכת החינוך?
(חובה)
כן
לא
האם יש לכם ילד/ים שנמצא/ים כיום במערכת החינוך?
(חובה)
כן
לא
מהי רמת הדתיות שלכם?
(חובה)
חילוני
חילוני בעל זיקה למסורת
מסורתי
דתי
דתי מאוד/חרדי
אחר
אזור מגורים:
(חובה)
צפון
גליל
גולן
דרום
השפלה
בקעת הירדן
גוש דן
ירושלים והסביבה
בנימין, יהודה ושומרון
עוטף עזה
אחר
האם את/ה עובד/ת כיום או שעבדת בעבר במערכת החינוך?
(חובה)
כן
לא
האם את/ה הורה לילד/ים שנמצא/ים כיום במערכת החינוך?
(חובה)
כן
לא
סמנו את מידת האמון שלכם בכל אחד מהגופים הבאים:
1 – אמון נמוך; 7 – אמון גבוה
ממשלת ישראל
(חובה)
1 – אמון נמוך ; 7 – אמון גבוה
1
2
3
4
5
6
7
צה"ל
(חובה)
1 – אמון נמוך ; 7 – אמון גבוה
1
2
3
4
5
6
7
משטרת ישראל
(חובה)
1 – אמון נמוך ; 7 – אמון גבוה
1
2
3
4
5
6
7
עד כמה אתם חוששים לביטחונכם האישי?
(חובה)
1 – לא בטוחים כלל ; 7 – בטוחים מאוד
1
2
3
4
5
6
7
עד כמה אתם חוששים לגורל המדינה?
(חובה)
1 – לא חוששים כלל ; 7 – חוששים מאוד
1
2
3
4
5
6
7
עד כמה אתם חוששים להמשך קיומה של מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית?
(חובה)
1 – לא חוששים כלל ; 7 – חוששים מאוד
1
2
3
4
5
6
7
משילות: עד כמה אתם מרגישים שמדינת ישראל מיישמת את ריבונותה בכל אחד מהאזורים הבאים?
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
הנגב
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
הגליל
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
מערב ירושלים
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
מזרח ירושלים
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
ערים מעורבות (יפו, עכו, לוד וכדומה)
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
יהודה, שומרון ובנימין
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
הגדה המערבית
(חובה)
1 – כלל לא שולטת ; 7 – שולטת שליטה מלאה
1
2
3
4
5
6
7
לפניכם רשימת ערכים. סמנו את חמשת הערכים שלדעתכם הכי חשוב להקנות לתלמידים בישראל:
(חובה)
מצוינות אישית
שיתוף פעולה קבוצתי
אהבת המדינה
חיבור למסורת
חיבור לציונות
סובלנות וקבלת האחר
חשיבות העזרה לחלש
חשיבות השירות למדינה
חשיבה ביקורתית
אחריות אישית
איזה מבין ההיגדים הבאים על מטרות מערכת החינוך הוא המוסכם עליכם ביותר?
(חובה)
מערכת החינוך צריכה להתמקד בערך של פיתוח אישי בלבד
מערכת החינוך צריכה להתמקד בעיקר בערך של פיתוח אישי, אך גם בערכי שיתוף פעולה ועבודה בקבוצה
מערכת החינוך צריכה להתמקד בעיקר בערכי שיתוף פעולה ועבודה בקבוצה, אך גם בערך של פיתוח אישי
מערכת החינוך צריכה להתמקד בערכי שיתוף פעולה ועבודה בקבוצה בלבד
עד כמה מכינים בתי הספר את התלמידים לחיים המקצועיים ולהשתלבות בשוק העבודה?
(חובה)
לא מכינים כלל
מכינים במידה מועטה
מכינים במידה סבירה
מכינים במידה רבה
מכינים היטב
עד כמה מכינים בתי הספר את התלמידים לחיים כאזרחים במדינת ישראל?
(חובה)
לא מכינים כלל
מכינים במידה מועטה
מכינים במידה סבירה
מכינים במידה רבה
מכינים היטב
האם היית שולח את ילדך ללמוד בבית ספר מעורב של יהודים וערבים?
(חובה)
כן
לא
איזה גוף צריך להיות אמון על תוכנית הלימודים הפורמלית לערביי ישראל במקצועות כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים?
(חובה)
כמו היום – אגף החינוך בחברה הערבית במשרד החינוך הישראלי
מועצה פדגוגית ערבית, בפיקוח משרד החינוך, שתפעל בדומה למועצות הפדגוגיות של החינוך הממלכתי-דתי והחינוך החרדי
גוף מטעם מערכת החינוך של הרשות הפלסטינית
איזה גוף צריך להיות אמון על תוכנית הלימודים הפורמלית לערביי ישראל במקצועות כמו היסטוריה, ספרות ואזרחות?
(חובה)
כמו היום – אגף החינוך בחברה הערבית במשרד החינוך הישראלי
מועצה פדגוגית ערבית, בפיקוח משרד החינוך, שתפעל בדומה למועצות הפדגוגיות של החינוך הממלכתי-דתי והחינוך החרדי
גוף מטעם מערכת החינוך של הרשות הפלסטינית
לפניכם רשימת תחומי דעת שאפשר לשים עליהם דגש במערכת החינוך. סמנו את שלושת התחומים שעליהם חשוב ביותר לשים דגש, לדעתכם, כדי לחבר את התלמידים לזהות ולמורשת:
(חובה)
תולדות הציונות
תולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני
ידיעת הארץ
מורשת קרב
מזרחנות ותולדות עמי האסלאם
תולדות העם היהודי ותולדות השואה
חגים ומסורת
היסטוריה של ארץ ישראל
ספרות ותרבות ישראלית
שפה ערבית
לפניכם מספר היגדים. דרגו את מידת הסכמתכם עם כל היגד מ-1 עד 7
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
החינוך הוא אבן יסוד בביטחון הלאומי של ישראל
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
למערכת החינוך יש תפקיד מכריע בעיצוב האתוס הלאומי
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
המורים בישראל צריכים לעסוק גם בסוגיות מורכבות פוליטית
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מערכת החינוך צריכה לעסוק יותר בחיבור התלמידים לזהותם היהודית
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מערכת החינוך צריכה לעסוק יותר בחיבור התלמידים לזהותם הלאומית
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מערכת החינוך שמה דגש רב מדי על ציונים
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מערכת החינוך לא שמה מספיק דגש על חינוך לערכים
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מדינת ישראל צריכה לעודד פיתוח של תיכונים חקלאיים
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
מדינת ישראל צריכה לעודד פיתוח של תיכונים מקצועיים (המכשירים למקצועות הנדסאות ותעשייה)
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
עד כמה לדעתכם עוסקת מערכת החינוך בישראל באיומים הביטחוניים הקיימים?
(חובה)
לא עוסקת
כמעט לא עוסקת בכך
עוסקת ברמה סבירה
עוסקת ברמה טובה
עוסקת ברמה טובה מאוד
האם חשוב שמערכת החינוך תוסיף לתוכנית הלימודים שיעורים בנושאי ביטחון לאומי (האיומים הרב-זירתיים שבפניהם עומדת מדינת ישראל, המאבק מול איראן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכדומה)?
(חובה)
לא חשוב בכלל
חשוב במידה מסויימת
חשוב במידה רבה
עד כמה צריכים בתי הספר התיכונים לעסוק בנושא ההכנה לשירות צבאי?
(חובה)
לא צריכים לעסוק כלל
במידה מועטה
במידה בינונית
במידה רבה
לפניכם רשימת פעילויות הכנה לשירות משמעותי בצה"ל. סמנו את שלוש הפעילויות החשובות ביותר בעיניכם:
(חובה)
טיולים וסיורי מורשת ברחבי ישראל
סדרת הרצאות של אנשי צבא וביטחון
סיורים בבסיסי צה"ל
השתתפות בשבוע גדנ"ע
השתתפות באימוני כושר קרבי
מפגש עם בוגרי בית הספר שמשרתים בצה"ל
מכינה קדם-צבאית
פעילות בתנועות נוער
דרגו את מידת הסכמתכם עם ההיגד הבא מ-1 עד 7
1- לא מסכימ/ה כלל ; 7- מסכימ/ה מאוד
יש לתת למילואימניקים הנחות משמעותיות ברכישת קרקע בגליל ובנגב
(חובה)
1 – לא מסכימ/ה כלל ; 7 – מסכימ/ה מאוד
1
2
3
4
5
6
7
תנאי שימוש
מידע על נגישות
רוצה להצטרף אלינו?
סגירה
הצטרפו לדרך שלנו.
שם פרטי
שם משפחה
אימייל
טלפון
בהצטרפותי לתנועה ניתנת הסכמתי לקבל ממנה דיוורים.
להצטרפות
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות
כלי נגישות
כלי נגישות
ניגודיות גבוהה
ניגודיות גבוהה
רקע בהיר
רקע בהיר
הדגשת קישורים
הדגשת קישורים
icon-external-link
Created with Sketch.
פתיחת קישורים בחלון הראשי
איפוס
איפוס