“רק הרשות הפלסטינית יכולה לנהל את רצועת עזה”

טעות.

הרשות הפלסטינית הייתה ונותרה בלתי כשירה למשול בעזה.

ראשית, הרש”פ כבר שלטה ברצועה בעבר, והובסה בתוך פחות משנתיים בידי חמאס. מעבר לכך, הרש”פ סובלת כיום מאובדן לגיטימציה ומדימוי שלילי נמוך ברחוב הפלסטיני. על פי סקר של ד”ר ח’ליל שקאקי מהמרכז הפלסטיני לחקר סקרים ומדיניות, אשר נערך בקרב הציבור הפלסטיני ביוני 2023, 63% מהפלסטינים רואים ברשות נטל ולא נכס. אם כך, הסיכוי שהפלסטינים יקבלו את שלטונה בעזה קלוש למדי.

שנית, הרשות הפלסטינית אינה שונה במהותה מחמאס בכל הנוגע לכוונותיה כלפי ישראל. מאז הקמתה, הרשות מפגינה את מחויבותה למאבק הפלסטיני ולחיסול מדינת ישראל. במהלך האינתיפאדה השנייה עודדה הרש”פ פעולות טרור נגד ישראלים, וגם כיום נמשכת מגמת ההסתה. הרש”פ משלמת משכורות למחבלים פלסטינים, מערכת החינוך שלה מחנכת לאנטישמיות ולהשמדת העם היהודי, היא מובילה את קמפיין הBDS- הבינלאומי שנועד לשלול את הלגיטימציה של ישראל, וגם עוסקת בלחימה משפטית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי.

אם לא די בכך, הטבח ב-7 באוקטובר חשף סופית את יחסה של הרשות הפלסטינית כלפי מדינת ישראל. אבו מאזן לא גינה את הטבח, ובכירים ברשות אף תמכו בו בפומבי וקראו לביצוע טבח דומה ביו”ש. יתרה מזאת, פעילי גדודי חללי אל-אקצא של הפת”ח השתתפו בטבח והתפארו בכך בערוצים הרשמיים של הארגון, והרשות עצמה משלמת מיליוני דולרים לכל המפגעים שהשתתפו בטבח. מאז המתקפה, הרשות גם פועלת לקידום תיאוריות קונספירציה נגד ישראל ומסיתה לטרור ביתר שאת.

בשורה התחתונה, הרשות הפלסטינית – כמו חמאס – מעודדת טרור ושואפת להשמדת ישראל. נוסף על כך היא אינה מסוגלת למלא את תפקידיה הבסיסיים ביותר ביו”ש, ואין כל סיבה להאמין שתוכל למשול בעזה באופן יעיל.

דילוג לתוכן