אל"מ (מיל') יורם לברן

אל”מ (מיל’) יורם לברן

חבר בכיר בתנועה וממוביליה 

אל"מ (מיל') יורם לברן החל את שירותו הצבאי בחיל התותחנים ושירת בו מדרגת חיל לוחם ועד דרגת אל"מ כמפקד אגד – במסלולי הפיקוד והלחימה של חיל התותחנים. בהמשך שירותו כיהן בתפקידים בכירים בפיקוד העורף, בהם מפקד מחוז ירושלים, מפקד בית הספר לחילוץ ולהצלה הלאומי – בה"ד 16. 

מבצעים שבהם השתתף בדרגת פיקוד בכיר: מבצע “עופרת יצוקה”, אירוע השׂרֵפה בכרמל, מבצעי חילוץ לכודים נוספים.  

לאחר שחרורו מצה”ל כיהן בתפקיד בכיר במשרד הביטחון כסגן ראש רח”ל – רשות החירום הלאומית: היה אמון ושותף בתכנון תרחישי היחוס הלאומיים, גיבוש וכתיבת התפיסות המבצעיות והאופרטיביות, וכן בנייה וניהול התרגילים הלאומיים משולבים צבא וגופי ביטחון ממשלתיים ואזרחיים, זאת כחלק מהיערכות מדינת ישראל להתמודדות עם ניהול תרחישי החירום והמשבר. כחלק מסיוע לפרויקט לאומי למאבק בקורונה הוביל הקמה ומיסוד מכלול “מגן אבות ואימהות” במשרד הבריאות בישראל בשיתוף פרופסור נמרוד מיימון ופרופסור רוני גמזו. 

כיום, לברן מתפקד כעצמאי בתחום החירום והביטחון כמנכ”ל החברה “הובלה לאיתנות” ומוביל פרויקטים נרחבים בארץ ובחו”ל, ביניהם הובלת צוותים להיערכות והתמודדות עם מצבי משבר וחירום, טרור ואנטישמיות בארה”ב בארגון JEPPEmergency Preparedness Project  Jewish. 

נוסף על כך, מוביל לברן פרויקטים של מוכנות לחירום במשרדי ממשלה וברשויות מקומיות בישראל. יחד עם זאת הוא מתפקד גם כיזם חברתי לנוער בישראל כמנכ”ל פרויקט התנדבותי לנוער בשם “צ’יל ” Chill ובמסגרתו הוא מפתח את התפיסה המבצעית והמקצועית הכוללת גם טכנולוגיה שמאפשרת לסייע לנוער במצבי מצוקה כתוצאה מבילוי לא מאוזן ומסכן חיים. הפרויקט כולל התנדבות של סטודנטים צעירים המספקים מענה מיידי מקצועי וליווי לאותם נערים ונערות במצוקה. פרויקט זה נתמך בהקמתו, במפעל הפיס ובתרומות, וכיום מוקם ומורחב מחדש בישראל תחילה. 

יורם לברן חבר בצוות הבכיר של תנועת הביטחוניסטים ומשמש מוביל ידע בתחום הביטחון והחירום בעורף, ושותף בהבניית השיח התקשורתי, התפיסות והדיונים העיתיים לקידום החזון והיעדים של התנועה. 

תארים אקדמיים:

B.A במזרח תיכון וגיאוגרפיה מטעם אוניברסיטת חיפה, M.A במדעי המדינה וביטחון לאומי מטעם אוניברסיטת חיפה. 

 

דילוג לתוכן