מחבל שביקש עונש מאסר כבד יותר כדי לזכות במשכורת נדיבה יותר מהרשות הפלסטינית; מחבל שחייו השתנו ונהיה איש עשיר, ושולח את ילדיו לבתי ספר פרטיים בזכות המשכורת שקיבל מהרשות; ופלסטיני שיצא לבצע פיגוע בגלל שידע שבסוף מובטח לו שכר מהרשות.

בפרק מטלטל זה מדבר אור יששכר, ראש מחלקת המחקר של הביטחוניסטים, עם תא”ל במיל’ יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת מחקר באמ”ן, וסא”ל במיל’ עו”ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית ביו”ש, על מערך המשכורות למחבלים שדרכו מתמרצת הרשות פלסטינים לבחור בדרך הטרור.

הרשות מיסדה את הטרור וקבעה אותו בחוק: 7% מהתקציב שלה, או 1.2 מיליארד ש”ח בשנה, מועברים למשכורות למחבלים, פי 80 לנפש מאשר כלל תקציב הבריאות שלה. כלומר, במקום לבנות בתי חולים או לעזור למשפחות נזקקות, הרשות מתמרצת רצח יהודים.

במקום לקדם שלום, הרשות מממנת טרור, ובגדול. האם זהו פרטנר לשלום? הניסיון מוכיח שלא. הרשות עונה להגדרה של ארגון טרור שמציב איום אסטרטגי מהמעלה הראשונה על ביטחון ישראל.

הרשות הפכה את הטרור למודל העסקי שלה, לכן אי אפשר להמשיך איתה ב”עסקים כרגיל”.
חייבים להכריז על הרשות הפלסטינית כארגון טרור, להקפיא את נכסיה, לאכוף במלואו את חוק הקיזוז ולהבהיר לה שהיא תהיה חשופה לתביעות ענק אם מדיניות זו לא תעצור.
במקום להמשיך לקנות שקט מדומיין, חייבים לעבור ליוזמה. הסטטוס קוו לא יכול להימשך. את רשות הטרור צריך לעצור.

למחקר המלא על המשכורות למחבלים